Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(179)
Forma i typ
Książki
(176)
Publikacje naukowe
(92)
Publikacje dydaktyczne
(39)
Publikacje fachowe
(30)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(153)
tylko na miejscu
(48)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(157)
Biblioteka Austriacka
(3)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(23)
Dział Informacji
(25)
Autor
Juchnowicz Marta (1948- )
(5)
Gogolewska Anna
(4)
Nowak Alojzy Zbigniew (1956- )
(4)
Rapacki Ryszard (1949- )
(4)
Stańczak Piotr
(4)
Bem Dorota
(3)
Czarny Bogusław (1957- )
(3)
Jędrysiak Tadeusz
(3)
Kinowska Hanna (organizacja i zarządzanie)
(3)
Knosala Ryszard (1949- )
(3)
Marciniak-Neider Danuta (1947- )
(3)
Milewska Mariola
(3)
Szołtysek Jacek
(3)
Welfe Aleksander (1960- )
(3)
Brown Keith C
(2)
Bęza Stanisław
(2)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(2)
Czakon Wojciech
(2)
Czarny Elżbieta
(2)
Domański Tomasz (1953- )
(2)
Dąbrowska Anna (ekonomia)
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Glinka Beata (1973- )
(2)
Górska Grażyna
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(2)
Kauf Sabina
(2)
Kusińska Alicja (1934- )
(2)
Marks Stephen G
(2)
Oleszek Sylwester
(2)
Ostrowska Elżbieta (1952- )
(2)
Owsiak Stanisław (1946- )
(2)
Prączko Anna
(2)
Reilly Frank K
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Rosati Dariusz (1946- )
(2)
Rostkowski Tomasz (organizacja i zarządzanie)
(2)
Samuelson William
(2)
Sopoćko Andrzej (1948- )
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Szreder Mirosław (1957- )
(2)
Szyszko Lech (1934-2005)
(2)
Wyszowska Izabela
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Adamczyk-Kowalczuk Magdalena
(1)
Adamowicz Elżbieta (1948- )
(1)
Andrzejewski Mariusz (1971- )
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Barro Robert J
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bielecki Witold T. (1949- )
(1)
Bilska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bishop Bill (1957- )
(1)
Bińczycki Bernard
(1)
Blythe Jim
(1)
Boczar Kazimierz (1915-2007)
(1)
Bogacka-Kisiel Ewa (1946- )
(1)
Bogacz Paweł
(1)
Bogacz-Wojtanowska Ewa
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Bryła Paweł (ekonomia)
(1)
Brzezicka Ilona
(1)
Bródy András (1924- )
(1)
Buchwald Paweł
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Butowski Leszek (1965- )
(1)
Butowski Stanisław
(1)
Błoński Krzysztof (ekonomia)
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czech Marcin (1968- )
(1)
Czerniak Adam
(1)
Czerwińska Teresa (1974- )
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
De Kare-Silver Michael
(1)
Dobija Dorota (1968- )
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Domińczuk Jacek
(1)
Dorocki Sławomir (1974- )
(1)
Dorosz Andrzej (1943- )
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Duda Jan (inżynieria produkcji)
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Filas Jan
(1)
Filipiak Beata Zofia (1967- )
(1)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(1)
Fisher Roger (1922-2012)
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(66)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(22)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(4)
1940 - 1949
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
1901-2000
(11)
1989-2000
(8)
1945-1989
(6)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(178)
Język
polski
(163)
niemiecki
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(44)
Menedżerowie
(14)
Studenci
(10)
Ekonomiści
(3)
Szkoły średnie
(3)
Doktoranci
(2)
Księgowi
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Szkoły policealne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analitycy giełdowi
(1)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Emeryci i renciści
(1)
Finansiści
(1)
Hotelarze
(1)
Informatycy
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inżynierowie
(1)
Logistycy
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Tłumacze
(1)
Tłumacze przysięgli
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(24)
Zarządzanie
(14)
Marketing
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(9)
Inwestycje
(7)
Rozwój zrównoważony
(6)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(5)
Innowacje
(5)
Konsumenci
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Decyzje
(4)
Globalizacja
(4)
Informatyzacja
(4)
Inżynieria produkcji
(4)
Kadry
(4)
Kapitał ludzki
(4)
Rynek kapitałowy
(4)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(4)
Zarządzanie finansami
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Badania marketingowe
(3)
Badania naukowe
(3)
Banki
(3)
Demografia
(3)
Ekonometria
(3)
Ekonomika
(3)
Gastronomia
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Hotelarstwo
(3)
Język niemiecki
(3)
Kapitalizm
(3)
Korespondencja handlowa
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Makroekonomia
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Motywacja pracy
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Organizacja
(3)
Organizacja pracy
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Papiery wartościowe
(3)
Planowanie
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Analiza finansowa
(2)
Automatyzacja
(2)
Bank centralny
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Budżety terenowe
(2)
Controlling
(2)
Dług
(2)
Ekonomia
(2)
Finanse
(2)
Finanse osobiste
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Finanse publiczne
(2)
Gospodarka
(2)
Handel
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Inflacja
(2)
Integracja europejska
(2)
Internet
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumpcja (ekonomia)
(2)
Kreatywność
(2)
Logistyka
(2)
Metodologia
(2)
Metody badawcze
(2)
Miasta
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Negocjacje
(2)
Niepewność
(2)
Ocena pracowników
(2)
Opinia publiczna
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polityka pieniężna
(2)
Polityka zdrowotna
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(2)
Płaca
(2)
Reklama
(2)
Robotyzacja
(2)
Rozliczenia międzynarodowe
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek pracy
(2)
Ryzyko gospodarcze
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Sprawozdawczość finansowa
(2)
Statystyka
(2)
Stopa zwrotu
(2)
Stopa życiowa
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Ubezpieczenia
(2)
Temat: czas
2001-
(52)
1901-2000
(17)
1989-2000
(13)
1945-1989
(6)
1989-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(44)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Indie
(2)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(2)
Świat
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Czechy
(1)
Daleki Wschód
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Filipiny
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Korea Południowa
(1)
Kraje OECD
(1)
Kraje kapitalistyczne
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Słowenia
(1)
Turcja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wietnam
(1)
Węgry
(1)
Łotwa
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Podręcznik
(44)
Podręczniki akademickie
(31)
Monografia
(30)
Opracowanie
(28)
Praca zbiorowa
(13)
Materiały pomocnicze
(12)
Podręczniki
(7)
Raport z badań
(5)
Poradnik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Dane statystyczne
(2)
Tablice i wzory
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Czasopisma ekonomiczne polskie
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(70)
Zarządzanie i marketing
(46)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Językoznawstwo
(4)
Nauka i badania
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Inżynieria i technika
(3)
Psychologia
(3)
Rolnictwo i leśnictwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Transport i logistyka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kulinaria
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
179 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 164-176.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
Współczesne finanse cechuje dynamiczny rozwój oraz interdyscyplinarność, pozwalająca na poszerzenie perspektywy dotychczas normatywnego podejścia do społeczno-gospodarczej działalności człowieka. Proponowana w ramach klasycznych finansów koncepcja homo oeconomicus przypisywała ludziom racjonalność, stałość preferencji, nieograniczony dostęp do informacji i umiejętność poprawnej kalkulacji prawdopodobieństwa zdarzeń. Deskryptywne podejście finansów behawioralnych bazuje na obserwacji rzeczywistych zachowań ludzkich i dąży do wyjaśnienia ich psychologicznych podstaw. Poznanie mechanizmów psychologicznych mających wpływ na proces przetwarzania informacji, a w efekcie na podejmowanie decyzji inwestycyjnych, umożliwia zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające między innymi z manipulacji informacją, która występuje powszechnie w dzisiejszych czasach. Przeprowadzone badania pozwoliły na weryfikację uniwersalności teorii perspektywy i wynikających z niej inklinacji behawioralnych wśród inwestorów polskiego rynku kapitałowego o różnym poziomie profesjonalizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376778 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 183-196.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
Ewolucja sprawozdawczości przedsiębiorstw dokonuje się w czasie dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych, które wpływają na pracę osób odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów rocznych. W ostatnich latach możemy obserwować stopniowe przejście od papierowego obiegu dokumentów w kierunku digitalizacji procesów księgowych oraz wykorzystywania algorytmów sztucznej inteligencji. W związku z powyższym głównym celem niniejszej monografii stało się przedstawienie rozważań teoretycznych oraz wyników badań empirycznych dotyczących kluczowych aspektów wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz rozwoju nowoczesnych technologii na obowiązki sprawozdawcze jednostek gospodarczych, a tym samym na zakres ujawnianych informacji oraz na relacje z interesariuszami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 399073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Fundacja Rozwoju Kapitału Ludzkiego
Niezależnie od okoliczności zarządzanie w sferze personalnej podlegało uwarunkowaniom wewnętrznym (strategia i kultura organizacji, styl kierowania, struktura kwalifikacyjna i generacyjna itp.). W ostatnich latach znaczący wpływ wywierało również otoczenie zewnętrzne, co znajdowało wyraz w koncepcjach takich jak VUCA czy BANI. Jednak nigdy wcześniej wpływ kontekstu nie był tak znaczący jak współcześnie, gdy do skutków pandemii COVID-19 i wyzwań środowiskowych dołączyły różnorodne konsekwencje toczącej się tuż za naszymi granicami wojny. Towarzyszące temu uczucie głębokiej niepewności wywiera poważny wpływ na zmiany w koncepcji oraz sposobach zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach każdej sfery i branży. Rewolucyjny charakter tych przeobrażeń skłonił grono ekspertów reprezentujących różne ośrodki naukowo- badawcze w Polsce do podjęcia tych zagadnień w poszczególnych rozdziałach niniejszej monografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 129-139.
Dla badaczy przedmiotowych zjawisk oraz praktyków.
Celem podstawowym niniejszej monografii jest wskazanie prawdopodobnych trendów w dziedzinie logistyki i łańcuchów dostaw, które z natury mają obecnie charakter międzynarodowy. Trendy te są prognozą wynikającą z obserwowanych procesów historycznych i bieżących. Można przyjąć, że stanowią swoisty azymut dla menedżerów logistyki i łańcuchów dostaw. Azymut, czyli punkty orientacyjne, które menedżer w każdym sektorze, branży i konkretnym przedsiębiorstwie może wykorzystać do wytyczenia indywidualnej i oryginalnej ścieżki rozwoju.
Książka rozpoczyna się od refleksji historycznej ukazującej ewolucję rozwoju zasad, metod i zastosowań logistyki. Następnie w kompleksowy sposób pokazano wpływ postępu w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych na działalność logistyki i sterowanie procesami logistycznymi i łańcuchami dostaw. W dalszej kolejności przedstawiono znaczenie i konsekwencje zjawiska tak zwanej hybrydyzacji oferty rynkowej przedsiębiorstw, czyli dążenia do podnoszenia satysfakcji odbiorców dzięki uzupełnianiu rzeczowej formy wyrobów przez świadczenie usług okołoproduktowych. W końcu starano się zidentyfikować i rozważyć wpływ dostrzeżonych zjawisk na przyszłą charakterystykę procesów logistycznych i zarządzanie łańcuchami dostaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 223852, 221758, 223853 (3 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 330-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 212-233.
W książce skoncentrowano się na zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem człowieka w organizacji. Zmaga się on z różnymi problemami zarówno w samej organizacji, jak i poza nią. Z jednej strony napotyka trudności wywołujące stres, z drugiej zaś odczuwa zadowolenie z pracy, osiąga sukces zawodowy. Wszystko to wpływa na zachowanie człowieka i podejmowane przez niego działania. Dużą zaletą książki jest prezentacja sposobów radzenia sobie ze stresem i jednocześnie wykorzystywanie tego doświadczenia do osiągania większej satysfakcji z pracy czy poprawy jakości życia.
Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, socjologii i zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moderne deutsche Handelskorrespondenz / Stanisław Bęza. - Warszawa : Państ. Wydaw. Ekonomiczne, 1997. - 318, [2] strony : ilustracje, faks. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 247.
W książce znajdą Państwo omówienie niemieckiej korespondencji handlowej, jej formy i treści, a także typowe zwroty i wyrażenia. Tekst jest ilustrowany wzorami listów oraz reprodukcjami listów oryginalnych. Nasza publikacja zawiera również: kurs powtórzeniowych zagadnień gramatycznych (z tekstem sprawdzającym), których znajomość jest konieczna w korespondencji handlowej; korespondencję półoficjalną (pisanie życiorysów, podań o przyjęcie do pracy); korespondencję osobistą (składanie życzeń i kondolencji, zaproszenia); słowniczek niemiecko-polski słów i wyrażeń użytych w tekście; wykaz skrótów stosowanych w korespondencji handlowej; klucz do ćwiczeń i zadań. Zaletami książki są: zadania, które wdrażają do samodzielnego pisania listów handlowych; quiz, którego celem jest niekonwencjonalne sprawdzanie posiadanych umiejętności; "programowanie" listów handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 K (3 egz.)
Książka
W koszyku
W książce znajdą Państwo omówienie niemieckiej korespondencji handlowej, jej formy i treści, a także typowe zwroty i wyrażenia. Tekst jest ilustrowany wzorami listów oraz reprodukcjami listów oryginalnych. Nasza publikacja zawiera również: kurs powtórzeniowych zagadnień gramatycznych (z tekstem sprawdzającym), których znajomość jest konieczna w korespondencji handlowej; korespondencję półoficjalną (pisanie życiorysów, podań o przyjęcie do pracy); korespondencję osobistą (składanie życzeń i kondolencji, zaproszenia); słowniczek niemiecko-polski słów i wyrażeń użytych w tekście; wykaz skrótów stosowanych w korespondencji handlowej; klucz do ćwiczeń i zadań. Zaletami książki są: zadania, które wdrażają do samodzielnego pisania listów handlowych; quiz, którego celem jest niekonwencjonalne sprawdzanie posiadanych umiejętności; "programowanie" listów handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P-803.0 K-21 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-149.
Dla praktyków zajmujących się wdrażaniem i doskonaleniem funkcjonowania Przemysłu 4.0 w organizacjach.
Głównym celem niniejszej monografii jest identyfikacja współczesnych kierunków rozwoju koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze kształtowania kompetencji pracowniczych. Ponadto zamierzeniem Autorów jest opracowanie katalogu tych kompetencji, które są aktualnie niezbędne do funkcjonowania organizacji w gospodarce cyfrowej i na silnie zmieniającym się rynku pracy. Autorzy koncentrują się na zagadnieniach związanych z wyzwaniami, jakie rozwój Przemysłu 4.0 niesie dla obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kładąc nacisk na potrzebę takiego kształtowania kompetencji pracowników, aby były one dostosowane do postępujących zmian w organizacji produkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 389338, 393199 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia prac Stanisławy Sokołowskiej na stronach 29-38 i bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Opolski, Oddział w Opolu (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne), Opolskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
Zmiany instytucjonalne i technologiczne są atrybutami nowoczesności i tworzą nowe wymiary jej transformacji. W literaturze analizowane są takie zjawiska, jak: nowe podejście do zasobów w zarządzaniu i organizacji, cyfryzacja, zielona transformacja w energetyce, rolnictwie, gospodarce miejskiej i wiejskiej oraz usługach publicznych. Są też takie wymiary transformacji, które dopiero wymagają identyfikacji. Prezentowana monografia ma zachęcić do podejmowania takich badań.
W kulturze akademickiej każdy jubileusz pracy twórczej - badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej - nabiera szczególnego znaczenia. Refleksja, która towarzyszy takiemu wydarzeniu, dotyczy nie tylko zadumy, co opus magnum Jubilatki pozostawiło w sercach i umysłach ludzi, ale jest także poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie o inspiracje, jakie dzieło to otwiera przed przyszłymi pracownikami wiedzy. Księga jubileuszowa Profesor Stanisławy Sokołowskiej ma właśnie takie dwa wymiary. Pierwszy to podziękowania i prezentacja dotychczasowych dokonań Jubilatki (część pierwsza książki). Drugi obejmuje prace podejmujące zagadnienia kluczowe dla obszarów, na których Jubilatka skupiała swoje zainteresowania badawcze, a napisane przez wybitnych przedstawicieli środowiska akademickiego w Polsce (części od drugiej do piątej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387267 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25518 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bm-68 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Marketing communications" 2000.
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów zarządzania i marketingu uczelni różnych typów, słuchaczy studiów podyplomowych i programów MBA, a także dla praktyków zajmujących się szeroko rozumianą komunikacją marketingową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bm-59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Część prac w języku angielskim.
Publikacja jest poświęcona szeroko rozumianej problematyce działań marketingowych w różnego rodzaju organizacjach. Poszczególne rozdziały są wynikiem zmian dostrzeganych przez autorów zarówno w samej organizacji, jak i w jej otoczeniu. Przeobrażenia te wywołują określone implikacje dla marketingu. Znajdują one odzwierciedlenie w koncepcji marketingu 4.0, której istotą jest nie założenie o odrzuceniu dotychczasowych prac naukowych lub wskazówek dla działań marketingowych, lecz inne podejście, wynikające z pojawiających się nowych trendów i rozwoju technologii. Na poszczególnych rynkach klienci się różnią i z tego względu wymagają specyficznego podejścia, niektórzy bowiem pasują bardziej do opisu zawartego w koncepcji marketingu 4.0, a inni - marketingu 3.0 czy 2.0. Otoczenie ciągle się zmienia, wskutek czego podejście do klientów jest modyfikowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie bezpieczeństwem narodowym Polski / Paweł Bogacz. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2023. - 278, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 187-224.
W prezentowanej monografii autor podejmuje zagadnienia zarządzania w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego Polski, rozumianego jako proces zapewniania przez władze RP warunków niezbędnych do współpracy między przemysłem obronnym, siłami zbrojnymi, nauką i polityką. Autor odwołuje się do dorobku podejścia systemowego i teorii podejmowania decyzji. Praca stanowi studium przypadku na przykładzie zastosowań metod wielokryterialnych: AHP, ANP, REMBRANDT, DEMATEL. W badaniu wzięło udział 75 przedstawicieli przemysłu obronnego, sił zbrojnych, nauki, polityki i dyplomacji. Dla każdej z grup badanych opracowano hierarchie czynników, subczynników, wariantów oraz przeprowadzono analizę korzyści, szans, kosztów i ryzyka (BOCR) w odniesieniu do zarządzania w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego RP. Respondentami byli eksperci i decydenci, z których część pełni (lub pełniła) najbardziej odpowiedzialne funkcje publiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 242-274.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W każdym, oprócz osadzenia w różnorodnych ramach koncepcyjnych i teoretycznych, autorka pokazuje wyniki badań zarówno światowych, jak i polskich badaczy, a także próbuje dokonać pewnych podsumowań. Tam, gdzie polski trzeci sektor jest nieco odmienny, pokazuje w szczególności owe różnice, jak również wyjaśnia ich przyczyny. W każdym rozdziale Czytelnik znajdzie także różne konkretne przykłady zachodzących procesów i zjawisk w organizacjach pozarządowych lub w ich otoczeniu, które przybliżają omawiane zagadnienia. W pierwszym rozdziale omówiono zmiany, jakie zaszły w ostatnich trzydziestu latach w rozumieniu, czym są organizacje pozarządowe, oraz przedstawiono dowody ich stopniowej hybrydyzacji. W drugim rozdziale omówiono światowe megatrendy, które wpływają na funkcjonowanie organizacji pozarządowych i transformują je. Dużo uwagi poświęcono także procesom upodabniania się organizacji pozarządowych do przedsiębiorstw. Trzeci rozdział dotyczy przede wszystkim tradycyjnych funkcji pełnionych przez organizacje pozarządowe. Prezentuje także zmiany w realizacji tych funkcji. Rozdział czwarty poświęcono w całości dysfunkcjom i nieprawidłowościom zarządzania organizacjami pozarządowym. Rozdział piąty dotyczy zmagania się organizacji z paradoksami. Na koniec rozdziału autorka przybliża dwa dominujące w literaturze przedmiotu modele radzenia sobie z paradoksami w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi.
Monografia jest opracowaniem skierowanym przede wszystkim do badaczy trzeciego sektora, jego liderów, ale także wszystkich tych, którym nie jest obca troska o rozwój i powodzenie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce i na świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 394607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bz-136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 235-273.
Kiedy badani opowiadali mi o sensie wykonywanej pracy, wskazywali na jego bardzo różne źródła, między innymi przekonanie o pozytywnym wpływie wykonywanej pracy na otoczenie, co dość dobrze ilustruje powyższy cytat – słowa pracowniczki z miasta średniej wielkości. Choć badani wskazywali na różne źródła sensu, łączyło ich kilka wspólnych cech, których nie byli świadomi. Wszyscy byli silnie zaangażowani w pracę, mocno przywiązani do organizacji i ponadprzeciętnie zadowoleni z pracy. Niestety, to przekonanie o sensie pracy zazwyczaj nie trwało długo. W książce pokazuję, jak menedżerowie, często nieświadomie, zamiast przyczyniać się do wzmocnienia poczucia sensu u podwładnych, swoimi działaniami prowadzili do sytuacji, w których praca sens traciła, a nawet zaczynała być przez badanych określana jako „bezsensowna”. Wówczas zamiast zaangażowania pojawiał się cynizm, przywiązanie zamieniało się w chęć odejścia, a satysfakcja – w żal. Dlatego jest to książka pisana ku rozwadze. Przełożonym pomoże tego negatywnego wpływu na sens pracy uniknąć. Pracownikom pozwoli przed utratą sensu się zabezpieczyć. Wszystkim, mam nadzieję, uświadomi, że pytanie o sens pracy nie powinno być tylko domeną filozofów. Powinno towarzyszyć każdemu z nas, pomagając w pracy zobaczyć to, co wartościowe i ważne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 383282 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomia międzynarodowa / Adam Budnikowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 524 strony : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 504-517. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych.
Zakres tematyczny prezentowanego podręcznika obejmuje wszystkie podstawowe zagadnienia wchodzące w skład tradycyjnego kursu tego przedmiotu i nawiązuje do jednego z rozwiązań dominujących w literaturze światowej. Praca składa się z pięciu części podzielonych na 20 rozdziałów. Część I, wprowadzająca, kończy się próbą zdefiniowania pojęcia i zakresu ekonomii międzynarodowej i, zgodnie z zamierzeniem autora, powinna ułatwić Czytelnikowi przyswojenie dalszych części wykładu. Część II została poświęcona teorii handlu międzynarodowego, część III — polityce handlowej, a część IV — między narodowym stosunkom finansowym. Przedmiotem części V jest miejsce zajmowane w ekonomii międzynarodowej przez wybrane problemy globalne. Podział na części ma ułatwić Czytelnikowi orientację, a jednocześnie nawiązuje do tradycyjnego podziału ekonomii międzynarodowej na teorię handlu i finanse międzynarodowe. Podział bloków tematycznych na kolejno numerowane rozdziały pozwala na umieszczanie pytań po mniejszych fragmentach tekstu oraz nadaje całości pracy układ modułowy, umożliwiający także jej fragmentaryczne studiowanie. Książka może być także użyteczna jako podręcznik do wstępnego, wprowadzającego wykładu ekonomii międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381191 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej