Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(57)
Poradniki i przewodniki
(18)
Proza
(15)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(57)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(27)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(10)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(10)
Pollak Monika
(9)
Wicenty Klara
(6)
Bukiert Katarzyna
(4)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(4)
Gębka Artur
(4)
Rebar Sarah
(4)
Cioch Agnieszka
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(3)
Boyer Robin
(2)
Cerri Claudio
(2)
Christian Sara
(2)
Cook Katie
(2)
Gradowska Marcelina
(2)
Nyka Emilia
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pstrągowska Joanna
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- ). Łączybajki dla Małych i Dużych
(2)
Balentine Amy C
(1)
Black Tamar D
(1)
Brennan Cait
(1)
Buscaglia Leo F. (1924-1998)
(1)
Buśko Oksana
(1)
Błaszczyk Anna (1981- )
(1)
Błaż Agata
(1)
Curley Peyton
(1)
Forde Lisa
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Foster Stephanie M
(1)
France Hiedi
(1)
Freitas Irena
(1)
Hilsaca Cleonique
(1)
Hobbs Lorraine M
(1)
Hsu Jennifer
(1)
Jagoda Marianna (1969- )
(1)
Kamiński Marek (1964- )
(1)
Lobby Ted
(1)
Miller Kelli
(1)
Mosback Lauren
(1)
Nasamran Amy
(1)
Navarra Angela
(1)
Neff Kristin (1966- )
(1)
Parker Tyler
(1)
Pellegrino Marjorie White
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piotrowska Magdalena
(1)
Rigall Grażyna (1970- )
(1)
Selby Ashley
(1)
Selby Joel
(1)
Selinger Agnes
(1)
Shoup Amy
(1)
Strunilina Walentyna
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Ładecka Anna (1977- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(24)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Dzieci
(30)
6-8 lat
(25)
9-13 lat
(23)
Rodzice
(21)
Nauczyciele
(10)
Psycholodzy
(6)
Psychoterapeuci
(6)
0-5 lat
(5)
Pedagodzy
(4)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Temat
Uczucia
(9)
Dzieci
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Asertywność
(7)
Gniew
(7)
Relacje międzyludzkie
(6)
Lęk
(5)
Nastolatki
(5)
Pewność siebie
(5)
Przyjaźń
(5)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Autopsychoterapia
(4)
Kontrola emocjonalna
(4)
Mindfulness
(4)
Samoakceptacja
(4)
Zającowate
(4)
Zwierzęta
(4)
Bezpieczeństwo
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Regulacja emocji
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Smutek
(3)
Łabędzie
(3)
Autyzm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Empatia
(2)
Istoty pozaziemskie
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Samokontrola
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Śmierć
(2)
Agresywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Bocian biały
(1)
Cele życiowe
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jesień
(1)
Kamiński, Marek (1964- )
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kreatywność
(1)
Kłótnia
(1)
Martwienie się
(1)
Mela, Jan (1988- )
(1)
Myślenie
(1)
Nadzieja
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Posłuszeństwo
(1)
Potop szwedzki (1655-1660)
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psy
(1)
Radość
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(1)
Samoopieka
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowspółczucie
(1)
Samoświadomość
(1)
Sen
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Stres
(1)
Sukces
(1)
Szczęście
(1)
Tajemnica
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Umysł
(1)
Wdzięczność
(1)
Wiosna
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wstyd
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowanie
(1)
Zaufanie
(1)
Temat: czas
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(23)
Ćwiczenia i zadania
(18)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(16)
Opowiadania i nowele
(14)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Książka do wypełniania
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój osobisty
(3)
Historia
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronach 133-135.
Wiek: 8-12 lat.
Każde dziecko doświadcza trudnych emocji takich jak niepokój, smutek czy złość. Każde przeżywa różnego rodzaju porażki, rozczarowania, odrzucenie, jak również niekiedy myśli, że jest pod jakimś względem niewystarczające. Im wcześniej dzieci nauczą się radzić sobie z tymi nieuniknionymi bolesnymi aspektami życia, tym lepiej. Właśnie w tym pomoże im „ACT-owy poradnik dla dzieci”! Książka zawiera ciekawe ćwiczenia oparte na zasadach terapii akceptacji i zaangażowania, które pomagają radzić sobie z niepokojem, smutkiem i złością. Są one przeznaczone dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, ale wykonanie ich z rodzicem lub terapeutą może przynieść korzyść także młodszym dzieciom, które zmagają się z trudnymi emocjami. Tamar D. Black od ponad dwudziestu lat pracuje jako psycholożka szkolna i prowadzi prywatny gabinet. Ma duże doświadczenie w zakresie opartej na dowodachterapii akceptacji i zaangażowania (ACT), która jest formąterapii poznawczo-behawioralnej. Proponowane przez nią ćwiczenia bazują na procesach kidfleksu ACT – uproszczonej wersji heksafleksu ACT – i pomagają dzieciom przepracować trudne myśli i uczucia, które mogą wynikać z lęku, przygnębienia czy stresu. Ta książka pomoże dziecku: radzić sobie z trudnymi emocjami; stawiać czoła życiowym wyzwaniom; zbudować pewność siebie i odporność psychiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 403400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Tyt. oryg.: "The fall of Freddie the leaf", 2016.
"Jesień liścia Jasia" to ciepła, cudownie mądra i uderzająco prosta opowieść o życiu i śmierci splatających się w jedną całość. W tej książce liść Jaś i jego przyjaciele zmieniają się wraz z następującymi po sobie porami roku i zbliżającą się zimą, aby w końcu ze śniegiem spokojnie opaść na ziemię. Sposób przedstawienia tego niezwykle delikatnego tematu, który jest przecież elementem prawdziwego życia, skłania do przemyśleń i porusza zarówno dzieci, jak i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Komentarz psychoterapeuty CBT.
Ilustracje na wyklejkach.
Wiek: 5+.
Dlaczego się złoszczę? Jak się zachowuję, gdy czuję złość? Czy to uczucie może całkowicie zniknąć?” – to pytania, które zadaje sobie Staś. Chłopiec szuka odpowiedzi w tajemniczym laboratorium. Pod czujnym okiem badacza sprawdza, kiedy pojawia się złość i jakie reakcje jej towarzyszą. Do dyspozycji ma magiczne księgi oraz probówki pełne dziwnych substancji, ale rozwiązanie zagadki będzie możliwe tylko wtedy, gdy wykona zadanie, dzięki któremu rozpozna zbliżającą się złość i zrozumie swoje zachowanie… Czy Staś podejmie wyzwanie badacza? I jak właściwie trafił do jego laboratorium? Czy chłopiec pozbędzie się złości? Jeśli chcesz poznać rozwiązanie zagadki, przeczytaj tę książkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wiek: 8-12 lat.
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że bycie innym jest zupełnie normalne! Z tej książki twoje dziecko dowie się, co oznacza bycie w spektrum autyzmu i co niezwykłego dzieje się w jego mózgu. Zrozumie także, w jaki sposób autyzm czyni je kimś wyjątkowym. W rezultacie poczuje się dobrze ze sobą! „Ja i mój autyzm” to wspierający przewodnik dla dzieci w wieku 8–12 lat. Zawiera trzydzieści pięć ćwiczeń i kwizów, które pomagają nabrać pewności siebie i lepiej zrozumieć otaczający świat. Dzięki pracy z tą książką dziecko: nauczy się lepiej radzić sobie z emocjami; pozna swoje mocne strony; rozwinie umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi; zrozumie, jak dbać o siebie i dlaczego jest to ważne; pozna sposoby na rozwiązanie konfliktu; dowie się, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie. Wszystkie ćwiczenia, wskazówki i strategie bazują na metodach zweryfikowanych w badaniach naukowych, w tym na zasadach stosowanej analizy zachowania oraz terapii akceptacji i zaangażowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Tytuł oryginału: Thriving with autism : 90 activities to encourage your child's communication, engagement, and play. Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Bibliografia na stronie 169.
Dla dzieci w wieku 1-11 lat.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna.
Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy.
Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która - działając na wielu poziomach - pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań.
Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Próbuj i popełniaj błędy! Uruchom wyobraźnię! Rozwiązuj problemy! Posuwaj się naprzód!
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu. Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zaczynają się obawiać, że okażą się mało inteligentne lub niewystarczająco utalentowane w jakiejś dziedzinie. W rezultacie unikają nowych wyzwań i szybciej się zniechęcają. Czy można temu zaradzić?
Nastawienie na rozwój to przekonanie, że nasze zdolności, talenty i inteligencja mogą się zmieniać i rozwijać. Wyposaża ono dziecko w umiejętność stawiania czoła wyzwaniom, wyznaczania i osiągania celów oraz twórczego myślenia, a przy tym podnosi samoocenę i zachęca do podejmowania ryzyka w szkole. Bez odpowiednich narzędzi i strategii wiele dzieci grzęźnie jednak w nastawieniu na trwałość. Jest to przekonanie, że nasze zdolności są z góry określone i niezmienne: albo jesteśmy w czymś dobrzy, albo nie. Taki sposób myślenia jest bardzo ograniczający i powstrzymuje przed wykorzystywaniem całego własnego potencjału.
Książka Peyton Curley w ciekawy sposób pokazuje, czym są nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Ćwiczenia w niej zawarte pomagają w rozwijaniu takich umiejętności, jak uczenie się na błędach, rozwiązywanie zadań i problemów różnymi metodami, korzystanie z informacji zwrotnej, wyznaczanie celów czy pozytywne myślenie. Wszystko to służy pielęgnowaniu nastawienia na rozwó
"Nastawienie na rozwój" to 55 kreatywnych ćwiczeń, które pomogą dziecku wyruszyć na podbój świata!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oswoić potwora gniewu / Holly Forman-Patel ; ilustracje: Claudio Cerri ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021. - 116, [3] strony : ilustracje, tabele ; 25 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Ponad 50 ćwiczeń, które pomogą: zrozumieć uczucia, zachować spokój, radzić sobie z silnymi emocjami.
Bibliografia na stronie 115.
Wiek: 5+.
Każdy z nas miewa gorsze dni i czasami się gniewa. Nie ma w tym nic złego - wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Tak naprawdę znaczenie ma to, czy nie przejmują one nad nami kontroli, a także sposób, w jaki je wyrażamy.
Książka "Oswoić potwora gniewu" zawiera ponad pięćdziesiąt wesołych ćwiczeń, które pomagają dzieciom zrozumieć gniew, zaakceptować to uczucie i się z nim uporać.
Autorka zabierze twoje dziecko w podróż, podczas której ono: wypróbuje różne sposoby radzenia sobie z gniewem, wykonując fantastyczne ćwiczenia oparte między innymi na rysowaniu, myśleniu czy pracy z własnym ciałem; dowie się, jak inne dzieci przeżywają gniew i radzą sobie z takimi samymi uczuciami, jakich ono doświadcza; odkryje wskazówki, po których rozpozna, kiedy w jego ciele pojawia się gniew, co jest jego przyczyną i jak może go wyładować w bezpieczny sposób.
Ćwiczenia opisane w książce zostały zaczerpnięte z terapii opartych na dowodach naukowych, takich jak terapia poznawczo-behawioralna, praktyka uważności, EMDR czy terapia zabawą. Pomogą one dziecku zrozumieć, że odczuwany przez nie gniew nie jest zły i co może zrobić, by zapanować nad tym uczuciem, zamiast pozwalać, by to potwór gniewu przejmował nad nim władzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
Bibliografia, netografia na stronach 131-132.
Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami. Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części. Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności. W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono: zacznie odczuwać radość i spokój; pogłębi współczucie; rozwinie wyobraźnię i kreatywność; poprawi umiejętność koncentracji; zwiększy pewność siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronie 144.
Wiek: 6-9 lat.
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty. Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić? Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią. Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Terapia ACT i CBT.
Wiek: 9-13 lat.
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci.
Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka "Na tropie podejrzanych myśli".
Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: "jestem głupi", "do niczego się nie nadaję", "nikt mnie nie lubi". Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny.
Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami. Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje; zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej; przestanie podążać za niepomocnymi myślami; rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych; rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej; wzmocni swoją samoocenę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Dla dzieci)
Na okładce i stronie tytułowej: Terapia CBT i TUS.
Bibliografia na stronie 84.
Wiek: 9-13.
Relacje odgrywają niezwykle ważną rolę w dziecięcym świecie. Zarówno te z osobami dorosłymi, jak i te z rówieśnikami mogą wzmacniać dziecko i dodawać mu witalności, lecz także je osłabiać, a czasem być dla niego wręcz niebezpieczne. Temat relacji międzyludzkich nie jest prosty.
Jak zatem nauczyć się rozpoznawać, które relacje nam służą, a które nie? W jaki sposób wyznaczać własne granice z poszanowaniem granic innych ludzi oraz budować trwałe przyjaźnie oparte na wzajemnym szacunku i trosce? Na te i inne pytania odpowiada książka "Na tropie podejrzanych relacji".
Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku temat relacji staje się coraz bardziej skomplikowany. Dzieci, do tej pory mocno skupione na relacjach rodzinnych, coraz intensywniej budują relacje rówieśnicze, których dynamika zyskuje na znaczeniu. Pojawiają się także nowe zagrożenia i trudności.
Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej i metodach używanych w treningu umiejętności społecznych, pomogą dziecku tworzyć bezpieczne relacje cechujące się wzajemnym szacunkiem i otwartością. Pozwolą mu również zrozumieć, kiedy dana relacja jest zagrażająca i co w takiej sytuacji robić. Bohaterowie książki prowadzą wnikliwą obserwację podejrzanych relacji. Relacje te sprawiły, że dzieci znalazły się o krok od prawdziwego niebezpieczeństwa.
Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko:
nauczy się budować zdrowe relacje oparte na wzajemnym szacunku i życzliwości; zrozumie, jak wyznaczać i chronić własne granice fizyczne i emocjonalne; przestanie powielać niekonstruktywne sposoby budowania relacji; zrozumie, jakie sytuacje wymagają zaangażowania dorosłych jako osób chroniących; pozna sposoby rozwiązywania konfliktów bez stosowania przemocy; dowie się, jak reagować na krzywdę swoją i innych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 395549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na stronie tytułowej i okładce: Terapia DCT i CBT.
Wiek: 9-13.
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci.
Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka "Na tropie podejrzanych zachowań".
Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne.
Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów.
Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko:
nauczy się rozpoznawać zachowania ryzykowne; ograniczy zachowania agresywne i autoagresywne; zrozumie, jakie postawy mogą prowadzić do problemów związanych z uzależnieniem; przestanie powielać niekonstruktywne wzorce zachowań; zrozumie, które zachowania ułatwiają osiąganie własnych celów bez ranienia innych ludzi; nauczy się konstruktywnie radzić sobie z problemami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wiek: 5+.
Z jakiego powodu czujemy smutek? Czy odwiedziny smutku oznaczają coś złego? Co sprawia, że smutek nie chce odejść? Ośmioletni Tymon zadaje sobie szereg podobnych pytań. Chłopiec prowadzi nietypowe śledztwo. Do jego domu zakradło się tajemnicze Małe Coś, którego wszyscy za wszelką cenę chcą się pozbyć. Bliscy Tymona stosują wiele różnych sposobów z nadzieją, że to pozwoli im osiągnąć spokój i znaleźć szczęście. Z czasem jednak zaczynają odkrywać, że do dobrego samopoczucia może prowadzić zupełnie inna droga, niż im się z początku wydawało… Książka uczy, w jaki sposób reagować na pojawienie się smutku. Dzięki temu smutek przestaje jawić się nam jako wróg, a staje się naszym życzliwym sprzymierzeńcem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Tytuł oryginału: "The self-compassion workbooks for kids : fun mindfulness activities to build emotional strength & make kindness your superpower", 2023.
Bliografia na stronie 190.
Wiek: 5-9 lat.
Czy wiesz, że możesz być swoim przyjacielem na takiej samej zasadzie, na jakiej przyjaźnisz się z innymi ludźmi?
Samowspółczucie oznacza okazywanie sobie troski w sytuacjach, w których najbardziej tego potrzebujemy. Jest jak przyjaciel, który motywuje nas do działania, a gdy poniesiemy porażkę, wspiera nas i pomaga ruszyć dalej. Stanowi podstawowy budulec odporności psychicznej i dobrego samopoczucia, co w przypadku dzieci jest szczególnie ważne.
Badania wykazały, że samowspółczucie pomaga zmniejszyć lęk, zamartwianie się i stres. Z kolei uważność ułatwia skupienie uwagi na tym, co dzieje się tu i teraz, a także sprzyja wyciszeniu umysłu i zmniejszeniu liczby negatywnych myśli.
Samowspółczucie koncentruje się na cieple, aby dzieci okazywały samym sobie życzliwość, wsparcie i akceptację. W połączeniu z uważną świadomością owo ciepło pomaga im radzić sobie w trudnych sytuacjach i regulować emocje.
W tym poradniku twoje dziecko znajdzie: medytacje, które pomogą mu zachować spokój; ćwiczenia pisemne, dzięki którym lepiej zrozumie własne uczucia; zadania, które rozbudzą w nim kreatywność i umilą mu naukę; ćwiczenia, które zachęcą je do ruchu.
Dzięki temu rozwinie 3 supermoce: życzliwość, współczucie, wdzięczność. Książka bazuje na sześciotygodniowym internetowym programie uważnego samowspółczucia dla dzieci i ich opiekunów "A friend in me", którego autorkami są Lorraine M. Hobbs i Amy C. Balentine.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 399709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Jakim dzieckiem był Wielki Podróżnik? Czy różnił się od rówieśników? Co popchnęło go ku kolejnym wyprawom i spowodowało, że wciąż sprawdza granice ludzkiej wytrzymałości? Marek Kamiński z werwą i humorem opowiada o swoim codziennym życiu w domu i szkole oraz o przygodach, jakie go spotkały, kiedy wychowywał się w niewielkim mieście, Połczynie Zdroju. Ta inspirująca książka z pewnością zachwyci dzieci i zachęci je rozmyślań, co w ich życiu jest ważne i jakim człowiekiem chciałyby zostać w przyszłości. To pierwsza z serii książek napisanych przez Wielkich Ludzi o ich dzieciństwie. Mali czytelnicy dowiedzą się, że byli oni takimi samymi dziećmi jak wszystkie, ale mieli wielkie marzenia...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okł. : Wszystkie uczucia są potrzebne. Zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Wszystkie dzieci odczuwają emocje. Będą szczęśliwe, jeśli potrafią je zaakceptować i rozpoznać ich ukryty sens. Dzięki tej mądrej książeczce, obfitującej w zabawne i pouczające ćwiczenia rysunkowe, mali czytelnicy nauczą się, że uczucia są dobre i pożyteczne. Czasem motywują do działania, a czasem przestrzegają przed niebezpieczeństwem. Dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje trzeba szanować i nie można się ich bać. Wspólne rysowanie z dziećmi to świetna, pouczająca zabawa także dla dorosłych! Dzięki niej lepiej poznają swoje dziecko, jego ukryte niepokoje i radość z przeżywania świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okł.: Pozwól prowadzić się radości : zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć. Są adresowane głównie do dzieci w wieku 5-9 lat, ale także dorosłym przyniosą użyteczną wiedzę na ten temat.
"Radość i wyspa Hop-Siup" opowiada o tym, dlaczego radość jest w życiu koniecznie potrzebna i co nam grozi, gdy zaczynamy ją lekceważyć. Książka zawiera "Instrukcję obsługi radości", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Kolejne bajki z serii przedstawiają złość, smutek, strach, zazdrość i wstyd. Warto zapoznać się również z nimi, gdyż wszystkie uczucia są ze sobą powiązane i tylko znajomość wszystkich pozwala nam korzystać w pełni z własnych możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okł.: Bez smutku nie ma prawdziwej radości : zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
"Smutek i zaklęte miasto" opowiada o fatalnych konsekwencjach unikania smutku za wszelką cenę, a także o tym, jak uczucie to może zawładnąć naszym życiem. Książka zawiera "Instrukcję obsługi smutku", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Kolejne bajki z serii przedstawiają złość, strach, zazdrość, wstyd i radość. Warto zapoznać się również z nimi, gdyż wszystkie uczucia są ze sobą powiązane i tylko znajomość wszystkich pozwala nam korzystać w pełni z własnych możliwości.
Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć. Są adresowane głównie do dzieci w wieku 5-9 lat, ale także dorosłym przyniosą użyteczną wiedzę na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okł.: Nie bój się swojego strachu : zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Dla dzieci w wieku 5-9 lat.
"Strach i pogromca potworów" opowiada o niebezpieczeństwach płynących z ignorowania własnego strachu, a także o tym, co się dzieje, gdy nie potrafimy zapanować nad swoim lękiem. Książka zawiera "Instrukcję obsługi strachu", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi.
Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okł.: Czy wiesz, po co nam wstyd? : zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Dla dzieci w wieku 5-9 lat.
Uczucia są czymś naturalnym. Gdy jesteśmy świadomi tego, co czujemy, i potrafimy to w odpowiedni sposób wyrażać, życie nabiera głębi, a relacje z innymi ludźmi - pełni. Jeśli jednak ignorujemy uczucia bądź się ich boimy, zaczynają się kłopoty. Nawet najbardziej rozwinięty intelekt nie zastąpi inteligencji emocjonalnej. Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć.
"Wstyd i latający śpiwór" opowiada o pożytkach, jakie wynikają ze zdrowego wstydu, a także o jego destrukcyjnej sile pojawiającej się wtedy, gdy wstydzimy się nadmiernie. Książka zawiera "Instrukcję obsługi wstydu", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Kolejne bajki z serii przedstawiają złość, smutek, strach, zazdrość i radość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340933 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej