Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(4)
Autor
Banach Małgorzata (filolog)
(1)
Baudouin de Courtenay Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Bucko Dominika
(1)
Janowska Iwona
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Plak Marta
(1)
Sepielak Paweł
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Skarżyński Mirosław (1952-2019)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Nauczanie języków obcych
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rozumienie
(1)
Uczenie się
(1)
Wolnomyślicielstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(3)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka "LingVariów". Glottodydaktyka ; t. 19)
(Z Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliografia, netografia na stronach 229-244.
Finansowanie: Wydział Polonistyki (Uniwersytet Jagielloński)
Tom jest niezwykle wartościową pozycją, przydatną zarówno dla badaczy glottodydaktyków, jak i nauczycieli języka polskiego jako obcego. W szczególności połączenie solidnej podstawy teoretycznej z bogatym i starannie wypoziomowanym zestawem materiałów dydaktycznych funkcjonującym zarówno w klasie analogowej, jak i cyfrowej wpływa dodatnio na wartość ocenianej książki i stawia ją w wyraźnie uprzywilejowanej pozycji w stosunku do innych już opublikowanych monografii o podobnej tematyce. [Z recenzji dr. hab. Jarosława Krajki, prof. UMCS]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 389301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "LingVariów". Glottodydaktyka ; t. 22)
(Z Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliografia, netografia na stronach 195-204. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Polonistyki (Uniwersytet Jagielloński)
Streszczenia w języku angielskim i francuskim.
Przedstawiona do recenzji książka jest niezwykle cennym i wartościowym opracowaniem […]. Autorki w sposób przejrzysty i logiczny, a jednocześnie kompleksowy przedstawiają istotę działań mediacyjnych, które są nowym pojęciem w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych, a tym samym rzadko funkcjonującym w świadomości nauczycieli praktyków. Co więcej, zawarte w publikacji tłumaczenia na język polski nowych terminów, jak również deskryptorów działań mediacyjnych czynią książkę jeszcze bardziej cenną, ponieważ wypełniają ważną lukę w polskim piśmiennictwie glottodydaktycznym.
Warto też podkreślić, że szczegółowe przedstawienie założeń podejścia ukierunkowanego na działanie - wiodącego we współczesnej glottodydaktyce - pozwala lepiej zrozumieć założenia działań mediacyjnych, a zwłaszcza ich ewolucję znaczeniową. Niezwykle cenne wydaje się również przedstawienie przykładów zadań mediacyjnych: pokazują one czytelnikowi, w jaki sposób założenia teoretyczne przekładają się na praktykę dydaktyczną, ale także pozwalają zaobserwować nowe tendencje w praktycznym wymiarze procesu kształcenia językowego. (z recenzji dr. hab. Radosława Kucharczyka, prof. UW)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 389446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "LingVariów". Glottodydaktyka ; t. 18)
(Z Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Na okładce: Uniwersytet Jagielloński. Wydział Polonistyki.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Polonistyki UJ
Streszczenie w języku angielskim.
Pomysł napisania poradnika wynika z długoletniego doświadczenia zawodowego redaktorek, które doskonale orientują się zarówno w samym procesie glottodydaktycznym, jak i znają braki literatury glottodydaktycznej.
Autorzy poszczególnych części monografii, czynni dydaktycy, dzielą się wiedzą i doświadczeniami, podsuwają pomysły metod, technik i form pracy, wskazują dodatkową literaturę pomagającą lepiej zgłębić omawiane zagadnienia. (…) ze względu na zawartość merytoryczną, walory kompozycyjne i redakcyjne, a także znaczenie w praktyce glottodydaktycznej uważam tę monografię za jedno z bardziej wartościowych opracowań glottodydaktycznych, które w ostatnim czasie pojawiły się na polskim rynku wydawniczym. Co więcej, powinno stać się niezbędnym elementem biblioteczki pomocy glottodydaktycznych dla osób przygotowujących się do zawodu i początkujących lektorów. Nauczyciele z doświadczeniem także znajdą tutaj interesujące i pożyteczne treści. Z monografią winni się zapoznać również potencjalni autorzy pomocy dydaktycznych. (Z recenzji dr hab. Małgorzaty Gębki-Wolak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyki Polskiej Myśli Politycznej t. 18.)
(Z Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.)
Bibliogr. prac. publicystycznych J. Baudouina de Courtenay s. 563-583 i bibliogr. s. 29-31. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283238 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej